Spelaren Gabriel Altemark Vanneryr har uttryckt önskemål om att få lämna klubben och mot den bakgrunden har klubben valt att gå spelaren till mötes.

”Gabbe” har sedan många år varit en viktig person för BoIS och vi vill tacka honom för alla positiva stunder han givit oss och våra supportrar. Särskilt hans ”fighting spirit” under kvalspelet 2013 där BoIS var nära att falla ur Superettan.

Som Gabbe nämner i HN och som vi har meddelat hans ombud, har styrelsens största fokus sedan en tid tillbaka varit att rädda föreningen ekonomiskt, primärt för att fortsatt ge våra flickor och pojkar en meningsfull fritid och en dröm om att få spela framtida A-lagsfotboll i Varbergs BoIS FC. Den kritik som Gabriel framfört till styrelsen efter möte den 31/5 om utvecklingsområden kring seniortruppen har vi i styrelsen sedan dess följt kontinuerligt genom kommunikation med sportchef och seniortränare där fokus är att ständigt utvecklas i vår, för 2018, nya organisation.

Styrelsen vill förtydliga att man som spelare i Varbergs BoIS FC inte får några ”straff” för att man ventilerar sin besvikelse efter en tung förlust om det är så det uppfattats utåt.

Vi vill även betona att vi har 100% förtroende för vår sportchef Kujtim Bala, tränartrion Joakim Persson, Paul Olausson samt Fredrik Danielsson och önskar de lycka till i att föra föreningen framåt med fokus på helheten för A-lag, U21, U19, U17, U16-Flick samt våra yngre lovande ungdomslag. Under deras korta ledning med syn och fokus på utveckling av BoIS ungdomsfotboll har utvecklingen varit mycket tillfredsställande i rätt riktigt för att skapa en slagkraftig framtida förening.

Undertecknat,
Styrelsen i Varbergs BoIS FC